close

-在國外我還是可以感受到媽媽的愛,MOM對我如自己的親身女兒,我真的很幸福。


當一個人在國外的時後就會特別想家人,想媽媽的菜。

但在這我還是可以感受到媽媽的愛,我的媽媽還是會打簡訊給我,讓我很溫馨。

(When I am alone in Canada ,I miss my family and my Mother's cooking very much.

But I still can feel love from moms love .My mother still text msg to me,let me feel warm.)



而茄子的MOM對我也很好,她會為了我買浴室裡的墊子,不讓我再在滑倒;

她會買潤髮乳給我,不讓我再在半夜頭養睡不著;

她會買泡茶器給我,不讓我再在辛苦的瀝乾茶;

她會買一大本的卡片紙給我;只因為我問她哪裡有賣,她隔天就買給我。

她還給我好多好多東西,對我真的很好,讓我完全不會感到寂寞沒有母愛。

(And Chantz;s mom is also nice to me very much,She bought me bath mat becoz she doesn't want me fall again;

She bought me Tea device becoz she wants me easy to get my tea to drink;

She bought me a book of construction paper ,after I asked her where can i buy it,

She gave me a lot things, she is really nice to me,I don't feel lonely .)



所以早在一個月前我就寫封信給媽媽,茄子一直說要送禮物給媽媽,我跟他說不用了,你有心就好。

而我在做茄子的卡片時.....

(So when I sent letter to my Mother one month ago,Chantz wants to send present to my Mother,but I rejected.

Then when I making a card to Chantz...)


也順便做張卡片給MOM。

(I also make a card  to Mom.)



全部都是手工做的,只是他們的紙好軟,做起來更費功夫。

( All are hand made , but these paper are softer , it's more difficult to make .)



而我也不知道是哪根筋不對,以為母親節是5月5號,所以我就5號當天送給MOM

MOM一開始還有點愣住,怎麼送他卡片,我就說母親節阿~

MOM說: OH~That is Sunday.( 喔..是星期天)

我整個傻掉~What~什麼~(心想尷尬啦~)

但MOM: That 's  ok. Thank you honey. (擁抱)



(And I thought Mother's Day is on May 5,so i gave the card to mom on May 5...

Mom was shocked ,thinking why I give her card???

I said: Today is Mother's Day.

She said : oh~That's Sunday.

I was shocked!!! What~~? (That's embarrassed))

But mom still gave me a hug and said :That's okay.Thank you,honey.



所以我的卡片早在禮拜四就送出去了 哈哈哈哈

不過MOM喜歡就好,現在被放在客廳,MOM一直說DAD會很忌妒她。

(So Mom got my card on Thursday. lol

Mom likes it, that's okay, now the card is in living room ,Mom said : dad will be jealous,haha)


最後祝各位媽媽:Happy Mother's Day

因為加拿大時間慢,所以也比較慢增文啦~

(Becoz Canada's time is later , I wrote article later.

Wish every mother: Happy Mother's Day.)
arrow
arrow
    全站熱搜

    雅雅 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()