close


最近實在是因為心情很差,使得我和我男友時常吵架,

(Recently because of my bad mood,I often quarrel with my bf,

平常的耐心、肚量、體諒、好脾氣 ,全部都拋在腦後;

(I forgot to be patient, generous,understanding,a good temper,

很少的沒耐心、生氣、抱怨、壞脾氣,全部在我腦裡,心裡爆發出來。

(All in my mind are impatient, angry, complaining, bad temper, burst out from my heart

頓時覺得【溝通】已沒有用了;頓時覺得我們沒有【未來】了;

(Suddenly I don't believe communication and our future.



今天我們兩躺在床上聊天,聊到如果北鼻得到這份他一直想要的工作,

(Today we chatted in bed, talked about if he got the job which he always want

學校又轉科系,可能又會讀更久的書,未來又會怎麼變化?

(and change Major in school, maybe he will study longer in school. What will future change?

但北鼻想想,只是抱著我說:「現在我不知道未來會發生什麼事,

(after thinking , he just hugged me and say: now I don't know what future will happen,

但我確定的昰我們要好好愛對方,不吵架,和一直在一起。」

(but I am sure we have to love each other, not fighting and always be together .

我自己也是有錯,太愛計較,想太多。

(I know I also at fault, too care  and think too much.

北鼻問我未來五年內你想做什麼?

(He asked me: What do you want to do in 5 years?

我仔細想,卻只能回答:不知道!  或許就家庭主婦吧!

(I thought carefully ,just can answer: I don't know. Maybe just housewife.

我反問他,他說:我想要一個孩子。哈哈哈

(I asked him, he said : I want a kid. lol


我們住在一起已經八個月了,

(We have already been living together eight months,

其實以生活相處來看,我們就像是【夫妻】一樣,

(Actually we are like a couple,

只是沒有去法院登記結婚,辦婚禮 罷了。

(just didn't go to court registration of marriage and wedding.

天天住在一起,真的會有好多問題。

(And a lots problems come out when we live together.


今天我看到一篇文章說:

『天天都相處在一起的兩個人,就算很相愛,還是會有習慣不同、看對方不大順眼,或是不耐煩的時候,
人都一定會這樣的,沒有什麼好奇怪的,兩個完全不同的人一起生活,就是會有磨合期,而且永遠都會有意見不同的時候。

戀愛時,經歷的都是甜蜜的事,會想要天天膩在一起;但是結了婚,就是生活,會有幸福的時刻,也會有挫折的時候,漫長未來中的生老病死、起起落落,這些現實,統統會發生,而且世界上就只有我們兩個人能一起面對,一起承擔。

所以,我覺得婚姻中,最需要學習的是,在有衝突或抱怨時「轉念」!』


想想真的很對,吵架都是因為小事而吵。

(I think that's right,when we quarrel ,all because small thing

我們女生也會常抱怨對方,應該要怎樣怎樣,

(we always complain each other, what we should do,

但仔細想想,每個人不同,不可能是自己想要的完美男人,為什麼對方一定要這樣做?

(but think carefully, everyone is different, impossible is perfect man who you want,why he has to do what I want?




北鼻每天都會說超過十次「我愛你」,讓我感覺他真的很愛我很多,

(He says 10 more times 「I love you」 to me everyday, let me feel he really loves me a lot .

我也真的很愛他,即使我們會吵架。

(I also love him very much ,even we quarrel.

兩人真的想要長長久久,真的就是要多尊重、多欣賞、多溝通;少抱怨、少比較。

(If we want to be together forever, we really need more respect , appreciation and communication;less complain and comparison.



現在我試著用英文練習寫文章,文法或英文不好,請多見諒。

(I am trying writing in English,my English and grammar are not good,please forgive me.

喜歡也要記得按推推或是留言給我喔。

(And don't forget to press "push" or leave message to me if you like it.

愛你們^^

(Love you all)

 






arrow
arrow
    全站熱搜

    雅雅 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()